torsdag, februar 01, 2007

Jamani!


Litt rapport i fra meg ein regnfull torsdagskveld i Afrikas bush! Eg he det bare fint, men e en smule lei ugali og bønner! I går va me på markedet 7 km herfra! Me va 15 stk i bilen og satt som sild i tønne på hompete veie som e nåkså ødelagte av dette regenet! På vei bort såg me en lastebil som hadde kjørt seg temmeligt fast i sorpå og dei holdt på å grava an fram! Han låg halvveis i grøftå! På markedet kjøpte eg to livsfarlige spyd av en Datoga mann! 2,50 kr pr stykk! Dei e sånn at he du fysst fått spydet inn i byttet, for eksempel ei hyena, så får du det ikkje lett ut igjen! Off, eg tåre meste ikkje ta dei med heim! Eg kjøpte og någen små barnesko som e lagt av bildekk, som alle her går rundt med! Ellers he eg våre oppe i byen og fått sydd meg klær! Ei litt afrikansk drakt og en finkjole! For å sei det sånn så syr mor møje finare, men det va løye å prøva! De syr jo med någen gamle maskina! Margrete valgte då ett stoff med follt av ende på t det afrikanske kostyme og hu e så misfornødde med desse endene så hu drømme om dei om nattå! He, he.

Tiå går ganske fort her, me ska alt ha halvevaluering i mårå! Ellers helde me for tidå på med å planlegga safari t Ngorogoro krateret og feri i Peponi (3 mil sør for Tanga) når me e ferdige her! Så det håpe me blir bra! Klem fra Benedikte :)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei!
Hyggelig med ny rapport, og å høre om turen til "Kvadrat". Godt det var spyda og ikke mannen som var livsfarlig. Du tar dem vel i håndbagasjen hjem?? - hvis dere skulle møte på noe truende.
Fint med nye klær. Får Margrete endene til å møtes?
Ellers så det ut til å være kaldt i området rett bak dere på bildet!
Kos dere fortsatt! Så ut til å være en fin plass i Peponi, eller Peperoni, så det blir bra.
Klem fra mor & far

11:29 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hallais Benny! Nå savne eg deg møje her i Oslo alså!! Isje på tide å ta turen heim snart?? ;)Hehe.. Neidå, du sga få låv t å kosa deg, å nyda tiå der nere! ..Men eg forvente en filmkvell i midten av mars! :)

*Knib*

12:52 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Fortsatt gildt å lesa om ke dokke gjer på:) Og så va det kjempekoselig å snakka med deg her om kvelden! Trur ikkje bare det e i Tanzania det e regntid, det gjelde nok her i Ølensvåg òg...
Kos deg. Så glede me okke te å sjå klær og bilde:)

3:45 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hallois:)
Ser bukså mi blir brukt...hehe,gudd gudd.
Godt dokke kose dokke, men eg glede meg t du komme tbage:)

klem Monny

11:27 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home